ASGARD

30.01.2020

Ahoj čtenáři! Máte rádi severskou mytologii? Jo?! A co velkoformátové komiksy? Taky?! No skvěle, protože já jsem teď s takovým komiksem strávil jeden zimní večer a rozhodl jsem se vám v pár odstavcích popsat, jaké to bylo. Ať už jste v tramvaji nebo na záchodě, pohodlně se usaďte a hleďte.

Hleďte, jak se Asgard "Železná noha" vydá na lov krakena. Jeho krvavá cesta je odvyprávěna stručně, ale za to v krásných barvách. Tohle je typický evropský komiks, který by zapadl do edice Modrá Crew, ale český vydavatel Josef Vybíral se ho nebál vydat v pevných deskách a velkém formátu. Je to dobře, protože jsem se při čtení mohl kochat perfektními ilustracemi z pera Ralpha Meyera. Že vám tohle jméno nic neříká? Možná je to proto, že jsem jeho jméno tak krkolomně sklonil, a nebo proto, že u nás vyšly jen dva (respektive tři) komiksy s jeho ilustracemi, tím druhým je skvělý western Hrobař. Ale zpátky k Asgardu.

Kniha je rozdělena na dvě části, které na sebe přímo navazují. Je to vlastně taková severská roadmovie, hon na nestvůru, ve kterém musíte počítat se ztrátami. Příběh od prvních stran moc příjemně plyne, akční pasáže jsou napínavé a ve chvíli, kdy se naši hrdinové dostanou do dočasného bezpečí, přijde čas na machistické dialogy a občasnou nahotu. Takhle si představuju dobrodružný komiks. Nesmíte od knihy čekat žádné snobské drama, tohle je prostě akční jízda plná dobře zapamatovatelných postav, krvavých soubojů a tuhého mrazu. Žádná romantická zima z obrázků Josefa Lady, spíš mučivá a bodavá potvora, stejně záludná jako samotný kraken... kterého jsem si do přečtení tohohle komiksu představoval úplně jinak. :) Při čtení posledních stránek cítím spokojenost - tohle byl příjemně strávený čas.

Akční jednohubka z mrazivého prostředí, které nechybí napětí. Krásně ilustrovaná a v perfektním českém vydání. Dal bych si klidně nášup.

Petr



Sledovat nás můžete na našem facebooku